maanantai 20. huhtikuuta 2009

Kirjatoukkien iloksi-For bookworms

"Kynä on miekkaa mahtavampi" kuuluu sanonta.. Tässä näitä omia (ja lainattuja) tuotoksia Lupescun talon suojista:

"The pen is mightyer than a sword" is an old saying.. Here's some of my own (and borrowed) books from the house:

Kirjat on sidottu käsin, kannet sekalaisia materiaaleja ja kokeiluja; cernit-massaa, leikattua magneettikorttia, pahvia.. Itse sitomani kirjat olen myös kirjoittanut käsin. Pääasiassa tuolta löytyy oppaita ja tietokirjoja, kuten uni- ja yrttikirja. Tällä hetkellä ainoa "kopioitu" kirja on "The Raven", johon kirjoitin Edgar Allan Poen kuuluisan runon:

I have tied each book by hand, and the covers are made of various materials, such as Cernit polymer-clay, old credit-cards, cardboard.. I've also written all books by hand. Mostly these are guide-books and encyclopedias, like the dream-book and herbal. At the moment the only book I've copyed is "The Raven", a famous poem by Edgar allan Poe:

..en siis sanonut olevani mitenkään hyvä minikirjoittaja, apteekkarin käsiala, ei voi mitään ;)
Tässä näitä omia: "Encyclopedia Lycantropica" -tämän tein Perttiä ajatellen.

..and I never said I was any good miniature-writer, I have a galligraphy of a pharmasist, can't help it ;)
So, here's some of my own creations: "Encyclopedia Lycanthropica" -this one I made especially for Pertti:

..mitäs kirjan välistä putosi? Päättömiä yksityiskohtia, mitäpä muutakaan. Flaikku on yksi monista talosta löytyvistä elokuvatribyyteistäni, ehkä joku tunnistaa sen?

What just fell off between the pages of this book? A wacky detail, that's what. Flyer is one of the many movie-tributes found from around the house, maybe someone recognizes it?

Yrttikirja. Sidottu pienistä tulosteista ja kirjoitettu käsin. Lisää kirjoja olisi tulossa, kannet pitäis jaksaa tehdä niihin..

A herbal. Tied together of tiny prints and written by hand. More books coming up, as soon as I get the covers finished..

Ei kommentteja: